Alla inlägg under mars 2011

Av Kerstin Johansson - 30 mars 2011 21:09

Idag är det lillördag...och jag gör inte ett skvatt! Jo jag har tränat med sen har jag inte gjort någonting mer denna dagen..om man räknar bort den teatern som vi var och såg med skolan, förden kändes ju knappt lön..


Nej ingenting har hänt! Så därför tänkte jag bara skriva till mina fina vänner att jag älskar er mega mycket, man har alltid kul med er! Ni vet vem ni är så inga namn behövs sägas :) Vill bara lägga ut denna härliga bilden som påminner mig om en anan rolig sak som hände igår! :P



Ja som sagt, ni är så underbara och jag är så glad att jag har er! Massor av pussar till er!  <3



Love

Kerstin



Av Kerstin Johansson - 27 mars 2011 10:36

Nu ska jag ta och visa er mina fina klänningar som Anna sytt till mig, de som iaf nästan är helt klara :)


Ursäkta dock att jag inte är så snygg på bilderna, men jag hade gått dit i värsta blåsten ;P


Min studentklänning bakifrån


Min studentklänning framifrån


En grå klänning


Fin klänning bakifrån


Fin klänning framifrån

 

Sen var jag i stan med syster igår och shoppade :) två jättefina plånböcker för 50 kr styck och ett par tjusiga skor som jag vill ha till min studentklänning :D

 

 

 Jag tror det är dessa, dom liknar dessa iaf, visst är dom fina!?


Nu tror jag dock att jag ska ta och städa litegrannd (?) så ha en alldeles underbar solig söndag! :D


Love

Kerstin



 

Av Kerstin Johansson - 25 mars 2011 13:08

Jävlar vad folk kom in och kollade på mitt inlägg från igår! Era nyfikna jävlar! ;P Haha, kul att se hur folk reagerar. Men nu ska jag come clean, det var en klänning jag testade i samband med vår ena kurs i skolan. Vi var på studiebesök, eller vad man ska kalla det, på Palm design igår. Jag går en bröllopskurs så det var bara till det, så för mig och Paul får bröllop vänta ett tag iaf. Dessutom tyckte han inte klänningen var fin :( Jag hade dock inte heller valt en sådan till mitt bröllop, men det får ni väl se om några år ;P


Nu sitter jag i datorsalen och har lite lunchrast, ska tillbaka till praktiken snart. Efter praktiken ska jag ta bussen med Katrine hem till henne så ska vi, plus Malin, (och Katrines kära föräldrar) äta lite tacos sen ska vi titta på någon film och ha lite allmänt fredagsmys tillsammans ;) Ska bli härligt :D <3


Nu ska jag kolla vidare på nätet, ha en underbar helg! Puss och kram


Love

Kerstin



Av Kerstin Johansson - 24 mars 2011 17:39


  


Idag var jag och testade denna vackra klänningen :D


Vad tror ni? ;)


Love

Kerstin

Av Kerstin Johansson - 12 mars 2011 11:30

  


Märklig kropp man har.. Har ont överallt, speciellt i ryggen, på vänstra sidan. Det likson trycker samtidigt som det känns som man får in en kniv där. Och så har man mensvärk ovanpå allt :( Men över till annat.


Paul jobbar idag, till 14.00 så jag är hemma själv. Inte för att det gör något ;P Jag ska fortsätta på en bok som jag lånat från syrran, Stephenie Meyer - Bree Tanners andra liv. Väldigt bra än så länge. Kommer nog bli klar med den idag så :)


Och för att uppdatera er om Studentmössan. Jag får en ny hemskickat och ska skicka tillbaka den andra, bra va? Och ingenting ska jag betala! Så det är bara att vänta i ca fyra veckor sen ska jag ha den. Och sen är min klänning också färdig sydd så jag ska testa den på tisdag och se om där ska göras några ändringar eller om jag inte vill ha den eller vad jag ska :P Men jag tror den blir fin i vilket fall som :) Nu måste jag bara hitta ett par skor  att ha till!


Sen är det väl inte mycket mer som hänt. Jag har börjat ta järntabletter, sånna brustabletter. Har ont i huvudet hele tiden och är trött och så, så får se om det hjäper med dom.


Nu ska jag sluta skriva för jag vill läsa! ;P


Love

Kerstin



Av Kerstin Johansson - 2 mars 2011 21:17

Såååå skönt att träna! Klar med två timmarspasset för en timme sedan. skönt, men dock har jag ont i mitt vänstra knä, så jag fick linda det för icke missar jag träningen! Fick känning på slutet så det blev lite hackigt eller vad man ska säga.


Nu har jag suttit i telefon med min styvmamma och hon har informerat mig om att hon har strtat med klänningen, så det ska bli spännande! Nu behöver jag bara ett par perfekta skor til också så klart ;D


Nej jag är hungrig och ska laga lite äggröra, hoppas på att Paul snart kommer hem från fisket så man kan pussas lite och sedan sova ;)


GFod natt alla kära, sov gott!


Love

Kerstin



Av Kerstin Johansson - 1 mars 2011 19:25

Idag skulle jag hämta min studentmössa. I natt drömde jag att det skulle vara något fel med mina saker, och sådan tur som jag har så har dom stavat mitt namn Kerstink, HALLÅ!!??? Vem fan kan heta Kerstink!!??? Jag blev jätteupprörd och började gråta, men förhoppningsvis så ändras det snart.


Nu över till lite annat. Jag såg att någon googlat vad betyder Kerstin, så då tänkte jag skriva lite vad mina namn betyder, bara för något skoj. Gå in på http://www.namntoppen.se/index.php?page=search och se vad ditt namn betyder :)


  


Kerstin, Anna, Maria, Johansson


Kerstin

Kerstin är ett kvinnonamn och en gammal svensk form av det latinska namnet Kristina, egentligen Christiania, som betyder den kristna. Namnet har i olika stavningsvarianter (Kirstin, Kierstin, Kersti etc.) använts i Sverige sedan 1500-talet.
Äldsta belägg i Sverige, år 1535.
Det var mycket vanligt bland de nyfödda från 1930-talet fram till 1950-talet och därför ganska ovanligt som tilltalsnamn bland de yngre idag. 31 december 2005 fanns det totalt 94 772 personer i Sverige med namnet, varav 62 716 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 290 flickor namnet, varav 29 fick det som tilltalsnamn.


Anna

Anna är ett egennamn, ett kvinnonamn med största sannolikhet ursprung från den grekiska formen av hebreiska Channah, och med betydelsen nåd eller den benådade.
Anna är bergsbrukets beskyddarinna. Jesus mormor (Marias mor) hette också Anna.
Anna är ett av våra vanligaste kvinnonamn och har haft flera popularitetstoppar under 1900-talet. Senast namnet var i topp var 1972, då det låg på andra plats i topplistan. Under 2000-talet har trenden varit avtagande. 31 december 2005 fanns det totalt 311 196 personer i Sverige med namnet, varav 121 549 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 3075 flickor namnet, varav 395 fick det som tilltalsnamn.


Maria

Maria är ett kvinnonamn, och en grekisk eller latinsk form av det ursprungliga arameiska namnet Mariam, (hebreiska Mirjam, arabiska Maryam). Betyder möjligen morsk, trotsig. En svensk form av namnet är Marja, och likaså smekformerna Maj och Maja. Den engelska formen av namnet är Mary, den franska är Marie. I flera europeiska länder är Maria/Marie också vanligt förekommande som mansnamn.
Före reformationen i Sverige gavs inga flickor namnet Maria av religiösa skäl. Därefter blev det desto vanligare, och namnet är idag ett av de allra vanligaste kvinnonamnen i Sverige. Det är över huvud taget i sina olika former den kristna världens vanligaste kvinnonamn.
31 december 2005 fanns det totalt 449 463 personer i Sverige med förnamnet Maria varav 82 361 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 4 340 flickor namnet, varav 159 fick det som tilltalsnamn.


Kul va? :D


Love

Kerstin



Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards