Alla inlägg under juni 2012

Av Kerstin Johansson - 4 juni 2012 17:13

Jag har suttit idag och reflekterat lite över hur skört livet egentligen är. Hur allt kan ändras på bara en millisekund, hur allt till och med kan vara över på bara den tiden. Människan tycks vara av den naturen att hon aldrig blir nöjd. Alltid finns det någonting som inte är bra. Hur kommer det sig? Är det för att på senare tid har människan blivit mer lat av naturen och inte kämpat för sina drömmar att allt gått dåligt, enligt henne? Vi är ständigt på jakt efter någonting "mer". Inte bara att man ska ha det senaste inom modet eller den senaste mobilen, utan verkligen med allt! Kan man inte bara stänna och titta på vad man har istället och uppskatta det? Och är man inte nöjd ska man inte gå runt o klaga utan göra någonting åt det istället. Njut av det bra du har i ditt liv, fokusera på och samla styrka från det så kan du bygga vidare från det därefter. Sträva efter att vara lycklig och må bra, och få de som betyder något för dig att må och ha det bra. Har man det så är man enligt mig framgångsrik, för har man det så har man all möjlighet att nå sina drömmar.


Love

Kerstin


 

Av Kerstin Johansson - 2 juni 2012 16:44




 

   


Herregud vad jag är dålig på att blogga! Tur man inte tjänar sina pengar på det som storbloggarna ;P


Inte mycket har hänt sedan senaste inlägget. Vi lever vidare som vanligt, livet flyter på. Jobb o den vanliga vardagen. lite festfirande med kompisarna o mys här o där.


Paul o jag håller ju på o spara til hus o lite andra diverse saker, men har kommit fram till att vi verkligen behöver något större att bo på så vi håller på o leta efter en trea minst. Hyres då, eftersom vi ändå vill kunna spara till vårt efterlängtade hus!


Om en månad fyller jag 20 o då ska det firas med en hejdundrande fest! haha bara så ni vet ;)


Oh vet ni vad jag kom på nu?? att om åtta dagar är det exakt ett år sedan jag tog studenten, så jävla sjukt! Känns som att det var igår man sprang ut där på trappan hög av lycka! SÅ mycket som hänt sedan dess, men ändå ingenting. Ja herrejissanes!


Jag hade nog egentligen inte så mycket att skriva, ville bara komma in o uppdatera lite för de stackare som följt min blogg men inte sett röken av något inlägg på flera månader!


Ska äl ta o ringa Paul nu o höra om han fått sålt vår bil eller om vi får dras med den ett litet tag till ;) inte för att den e dålig, men även den börjar bli lite liten, det är dags för en uppgradering av det mesta nu när vi behöver lite mer plats är de 57 kvm eller vad det är o lille pegasus som man knappt kommer in i mer! ;P


Nej nu säger jag tjingeling, droppar väl in ett litet inlägg då o då ;)


Love

Kerstin


Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards