Alla inlägg under februari 2012

Av Kerstin Johansson - 6 februari 2012 17:22

På senare tid har jag jobbat väldigt mycket och då tänker man lite mer på hur allt varit tidigare och uppskattar olika saker mer än vad man annars kanske gjort. Jag har tänkt på hur det var när man var liten och då jag och mina syskon bodde hemma. Hur vi alltid tycktes komma i luven på varandra. Hur mycket dom betyder för mig nu, alla 7. Jag är lyckligt lottad som har dom som syskon och älskar alla, var och en som den individ dom är. Och pappa o Anna, hur mycket dom ställer upp. De har även sina egna tycken, konstigheter och viljor, liksom de flesta människor. Jag är så tacksam över min familj, och hur mycket man än kan tycka att vi inte är världens vanligaste eller bästa familj kan jag inte tänka mig någon bättre! Jag älskar er 




Och min andra lilla familj, som vi håller på att skapa oss, jag är så lycklig att jag har er med. Nu har mer än fyra år gått och för var dag blir jag mer och mer kär i min partner, livskamrat, själsfrände och livslåga. Det går inte en dag utan att jag stannar upp och tittar på vad jag har och nästan spricker av min kärlek över det. Och lilla fina evelina, när vi inte har henne hos oss så saknar man henne, saknar hennes små knasiga kommentarer, saknar hur hon kommer och kryper upp och lägger sig i knäet på en och myser. Hon är en liten gudagåva. Jag älskar er



 



Och mina fina vänner. Jag tänker på våra dagar när vi gick i skolan och hur bra vi hade det, träffades nästan varje dag. Nu är vi ute i vuxenvärlden och man förstår verkligen allt det som man alltid fått berättat för sig om hur bra man har det när man är liten. Men trots att vi inte ses var dag vet jag ändå att vi alla finns där för varandra om det är någonting, minsta lilla sak. Och alltid när vi träffas kan vi vara oss själva, skratta, gråta, vara arga, ja allt, utan att vi ska tycka mindre om varandra. Jag älskar alla, var och en av er!


  


Stanna upp i vardagen lite då och då, titta inte alltid på det negativa, för du vet aldrig när någonting kommer att förändras. Uppskatta det du har och inte det du inte har. Våga säga vad du tycker, låt dig inte influeras av alla negativa saker runtomkring dig, du är starkare än det. Man får lov att komma i svackor ibland, det är bara bra, hur skulle du då annars veta när du har det bra? Visa medkänsla för dina medmänniskor, du behöver inte älska alla, bara acceptera att man är som man är och var den människan du själv vill vara. Visa att du är en större människa och kör ditt eget race.


Love

Kerstin

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards