Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Ledig dag

Av Kerstin Johansson - 2 februari 2011 13:56

Klockan typ åtta eller nått får jag sms och vaknar. Maritza skickar ett kedjemess från vår lärare om att vi ska in på pednet och kolla mailet vår ena lärare skrivit. Jag går upp och ser att internetet inte sitter i datorn och tänker jaha men då har Paul tagit med det till jobb idag.. Frågar Maritza vad där står för att paul har internetet med sig. Hon säger att våra två första lektioner idag är inställda för att läraren är sjuk. Och igår fick jag ett sms om att jag har en läkartid idag halv fyra, så lönt för mig att sticka till svenskan som börjar halv tre när jag ändå måste åka hem då för att sticka till läkaren? I don't think so! Så jag somnar ju så klart om, klockan ringer nio och jag stänger av den och råkar sova ända till tolv, inte likt mig.. Kollar på klockan och rusar upp, så gott som en zombie kan göra, och käkar frukost. Haha då ser jag att den bärbara datorn är på skrivbordet med internetet i! Tur för mig då eftersom jag inte bara kan sitta hemma och titta på tv, då gör ajg lite nyttigt och kollar runt intressanta saker på internet i stället.


Igår var sista lektionen inställd, svenskan, kommer dock inte ihåg varför. Så jag stack till min styvmammas jobb (hos polisen) och käkade lunch med henne och min syster. Syrran visade runt mig och jag var lagom nervös bland alla stora och skräckinjagande poliser! Hahaha, men bra gick det i vilket fall som. När syrran slutat gick vi runt lite i stan och kollade, och jag köpte så klart ett par nya skor + att syrran köpt ett par uggs till mig att ha som mysskor, jättesköna! På bussen på vägen hem skrattade vi som fan, riktigt trötta var vi! Lite dricka och kakor så hade vi lite bussfika, hann inte med vanlig fika så man får ju göra det bästa man kan ;)


Ja som sagt ska jag till läkaren klockan 15.30 sen ska jag hem och fixa lite, äta och iväg och träna. Skönt att man tränar med syrran, man sporrar varandra liksom. Och träningspassen är jätteroliga att göra så det är extra bra :D


  



Studenten börjar närma sig, vad är det typ 18 veckor kvar? Äntligen har vi en lokal, gästlistan är fixad, måste bara justera den lite. Maten är bestämd, nu måste vi bara göra det så smidigt som möjligt så jag kan festa järnet utan att tänka så mycket på vad som behövs göras. Efterrätt har jag inte riktigt bestämt mig om hur jag vill ha det. Evelinas mamma är jätteduktig på tårtor så eventuellt frågar vi henne om hon kan fixa något annorlunda och häftigt, eftersom hon är så duktig så kan hon få lite fria tyglar ;) Men vi får se, ska väl prata lite mer om det och planera mer. Inbjudningarna måste skickas ut också, så jag måste fixa allas adresser! Och jag är fortfarande nyfiken på vad Paul har kokat ihop med min pappa, dom har något fuffens för sig! :P Men kul ändå, så får man ltie överraskningar på dagen, det tycker vi om!


Jag sitter och väntar på att lite foton ska skickas till mig, börjar blir lite otålig :P Men det blir nog bra det med.


Nu har jag inte så mycket mer att säga, men jag hoppas ni får en trevlig dag och kväll!


Love

Kerstin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Johansson - 21 mars 2014 16:26

Oj herre jisses vad det va länge sedan jag va här inne... senast va nog sisådär två år sedan! Nu har jag o Paul varit tsm i över sex år och nu i sommar fyller Evelina hela nio år! Det e helt galet vad tiden går fort.  Livet flyter på och mycket e på ...

Av Kerstin Johansson - 4 juni 2012 17:13


Jag har suttit idag och reflekterat lite över hur skört livet egentligen är. Hur allt kan ändras på bara en millisekund, hur allt till och med kan vara över på bara den tiden. Människan tycks vara av den naturen att hon aldrig blir nöjd. Alltid finns...

Av Kerstin Johansson - 2 juni 2012 16:44

              Herregud vad jag är dålig på att blogga! Tur man inte tjänar sina pengar på det som storbloggarna ;P   Inte mycket har hänt sedan senaste inlägget. Vi lever vidare som vanligt, livet flyter på. Jobb o den vanliga v...

Av Kerstin Johansson - 6 februari 2012 17:22

På senare tid har jag jobbat väldigt mycket och då tänker man lite mer på hur allt varit tidigare och uppskattar olika saker mer än vad man annars kanske gjort. Jag har tänkt på hur det var när man var liten och då jag och mina syskon bodde hemma. Hu...

Av Kerstin Johansson - 30 december 2011 13:09


Idag är det årets sista arbetsdag, skönt! Haha, men jobbar nästa vecka igen så det är inget som märks ändå ;)     Bild från första nyår i ettan :) Ja, då är det nyårsafton imorgon, Hur ska ni fira det? Jag tror att Jag, älskling o Evelina ba...

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards