Alla inlägg den 1 december 2010

Av Kerstin Johansson - 1 december 2010 13:48

Jag ska vara ärlig här i min blogg, men kommer utelämna vissa saker som jag tycker är för privata.

   Mitt namn är som sagt Kerstin. Jag föddes onsdagen den 1 Juli klockan 19:02 på Trelleborgs bb. Jag kom tio dagar efter beräknad födsel men var ute på bara en halvtimme. Som liten flicka var jag busig, snäll och en typisk flick flicka som drömde om prinsar och prinsessor. Jag har alltid haft lätt för att umgås med folk, men har oftat haft en person, en bästa vän, som varit den man lutat sig åt.

   När jag börja komma upp i tonåren var jag, om jag får säga det själv, en lugn tjej. Visst hade jag mina utbrott, men de var inte alls så farliga. Ofta överdriver man jättemycket när man är i den åldern, ibland gjorde jag det med. Jag sa aldrig emot vuxna, även om jag ville säga åt dem att hälla käften och ta sig där bak. Jag har aldrig varit så grov i mun och har varit lugn och sansad när det gäller det mesta.

   Nu är räknas jag som vuxen, trots att jag kan tycka att jag vait det ett tag psykiskt. Jag Försöker acceptera att människor är som dem är och det går inte att ända, hur mycket man än vill. Jag försöker vara glad så mycket som möjligt och vara tacksam för det jag har. Jag tycker inte om när folk är elaka och jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad. Jag har mycket kärlek att ge, glädje och delar gärna med mig av råd och andra filosofier.

   Jag har inte bara bra sidor, alla har ju några dåliga sidor. Jag försöker undvika mina dåliga så mycket som möjligt, men det är inte alltid så lätt. Jag kan vara lat ibland, ibland långsint, och kan komma med dåliga ursäkter.

   Jag är alltid ärlig, men jag vill aldrig såra någon så ibland undviker jag sanningen, av rädsla. Jag hartar att göra misstag och är väldigt bra på att trycka ner mig själv. För mig är det lättare att ta emot dålig kritik och grubbla på det än att ta till mig det som är bra.

   För mig betyder familj och vänner allt! Jag är en typisk romantisk tjej som vill ha man, barn, villa hund och hus, och så klart ska det vara ett STORT bröllop!

   Jag är bra på att lyssna och stöttar de som behöver det. Är någon elak så vill jag gärna vara elak tillbaka, men jag ger ingen anledning till att hata mig. Andra chanser ger jag gärna, alla förtjänar i allafall en andra chans.

   Hoppas ni har fått lite insyn i vem jag är. Jag tycker det ska bli kul att skriva och dela med mig av mig själv, men först och främst gör jag detta för att jag vill skriva, och det är det lättaste sättet att inte få skrivkramp på ;)





           


Love

Kerstin


"Alis volat propriis" - Hon flyger med egna vingar


Av Kerstin Johansson - 1 december 2010 13:38

Hej och välkomna till ett nytt försök till att blogga för min del!


För att få igång bloggen lite och inte få bloggtorka så tänkte jag starta med en sak som jag sett att de flesta bloggare har börjat med. Jag ska under 30 dagar skriva olika inlägg. Först och främst för att få igång blogen, men ockå för att ni ska få en liten större inblick i mig och de omkring mg, hur mitt liv är het enkelt!


♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första.
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats.
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.


Love
Kerstin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards