Alla inlägg den 9 december 2010

Av Kerstin Johansson - 9 december 2010 20:56

Så härlig dag det har varit idag! Först kommer man till skolan, läraren för hela dagen är sjuk och vi får uppgifter att göra, men softar (Katrines ord) väldigt mycket.Kka lunch med sötnötrna Katrine och Maritza på McDonalds också. När dagen i skolan tog slut så gick vi til Gustav Adofs Torg och inledd vårt letande efter julklappar. Jag hittade *** till min kära Paul och Katrine hittade några goa killparfymer på Åhlens. Hon köpte även en jättefin sak, men vet ej om jag får skriva det här så jag gör inte det, låt oss bara säga en fin sak! ;)


Sen tog jag bussen he m Maritza, skulle iväg och handla infömogondagen mysande med mina flickor! Efter praktiken imorgon ska vi alla hem till mig och käka mat och göra pepparkakor, tita på Idol och sen en film. Så klart ska doom sova över här också! :D Så på lördagen ska vi har mumsig frukost tillsammans.


På söndag kommer äntlige min älskling hem från Tenneriffa, och fy vad jag har saknat honom! Och gör fortfarande för han har ju inte kommit hem än! :(  Jag saknar hans charmiga leende, hans skratt, hans underbara blå ögon (och hela han så klart). Jag saknar till och med hans tjat, hans irritation, hans stök och hans glömskhet! Han e så fin och underbar, helt otrolig! Jag har den bästaste pojkvännern i världen! Bara tre dagar kvar tills han e hemma, oh jag längtar såååå!!!! <3

  


Saknar också den här lilla trollungen! Evelina och Paul



Någon hade kommenterat att jag skulle skriva mer om Media centert som vi har på vår dator som jag nämnt tidigare. Jag vet inte riktigt vad mycket mer jag kan säga om det. Jag tror det är inkopplat med tvn från datorn, så att man får alla tvkanaler som man har in till Media centert. Där kan man spela in program, kolla en typ tvtablå så man kan spela in kommande program någon vecka framöver. Jag tror man kan ha bilder och sådana saker där också, och så vet jag att man kan kolla på film där också. Man sätter in en vanlig DVD i datorn så spelas den upp i Media center, fiffigt va? ;) Hoppas du blev nöjd med den informationen. Och sen ska jag bara tillägga också att den tröjan jag köpte verkligen är mysig! ;D


Nu ska jag fortsätta att plocka lite här hemma, har redan städat en del. Ska bara vila mina stackars arma fötter lite innan jag sätter igång! Ha en fortsatt trevlig kväll alla fina :)


Love

Kerstin



Av Kerstin Johansson - 9 december 2010 20:26

Allt detta tjatet om vad man tror på och inte tror på, jag är lite trött på det. Min åsikt är att religion förstör och skapar krig. Visst kan det vara en tröst för de som behöver det att tro på gud osv, men det är inget jag gör.


Jag tror på andar, onda och goda krafter. Låter kanske lite barnsligt men jag gör verkligen det. Alla dessa berättelser man hört, det är verkligen så man får gåshud! Jag minns en gång då jag låg och sov när jag bodde hos mamma i lägenheten. Det kändes väldigt tungt att andas och jag kunde verkligen inte öppna mina ögon, trots att jag var vaken, kanske var det av rädsla? Men jag kommer ihåg hur jag kunde få upp mina ögon när det kändes som någonting kom rakt igenom mig. Så ja, jag tror på sådant! Detta med att spå folkoch så det tror jag också på, men det måste vara rätt människa som spår en, en människa med den gåvan. Det finns ju säkert hur många som helst som lurar folk med sådana saker. Många jag känner har blivit spådda och det har gått i uppfyllelse allt som medierna har sagt, så jag vet att jag inte vågar gå till ett medium och bli spådd, tänk så ska jag dö dagen efter liksom, nej ush!


Jag säger inte att det är fel att ha en tro, en religion, men man kan väl ha det inom rimliga gränser? Och sen detta att de flesta religioner är ganska lika och har "samma personer sina berättelser", jaha, då e det väl samma jävla sak ändå väl?? Visst tror jag att dessa människorna i bibels, koran osv har funnits, men kanske har allt inte gått till exakt som det står. Alla vet ju hur människan kan ljuga, vad är det som säger att de som skrivit alla dessa religösa texter inte ljuger? Ja, man kan ju undra..


Jag tror att människan kommer att förstöra denna världen vi lever i just nu. Visst har många börjat bli miljömedvetna, men jag vet inte om jag tror att det är försent att ändra på det, skedet att jorden förstörs har kanske redan börjat?


Detta var min tro, hoppas folk inte ser ner på mig, för jag ser inte ner på de som har en annorlunda tro än vad jag har, punkt slut.


Love

Kerstin


"Ab igne ignem" - Av eld kommer eld.

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards