Alla inlägg den 5 december 2010

Av Kerstin Johansson - 5 december 2010 21:57

  
(gammal bild)


Vilket vackert väder vi har, verkligen!


Jag tittade precis på Prinsen i egypten, jättebra tecknad film. Även om den handlar om något jag till viss del inte tror på så är den väldigt fin och har ett bra budskap. Jag rekomenderar er att se den! Jo, jag tittar på tecknade filmer trots att jag är vuxen (och ja jag är vuxen, vid 18 räknas man faktiskt som vuxen, ni som inte visste det)!

   Det är jättefint att i slutet så när alla ska gå ut ur egypten så kommer det en flicka som hjälper en gammal kvinna oh senare när flickan är rädd när de är i havet så finns den gamla kvinnan där för henne. Kalla mig känslig men jag tyckte det var jättefint och fick en liten tår i ögat.


Jag skulle berätta för er att jag åt precis det jag sa att jag skulle äta! (plus lussekatter och minus grönsaker) :P


Det var en mysig dag/kväll med syster igår. Och som vi skrattade, snacka om att vi var trötta ett tag! Det blev inte Eclipse, pga att filmen inte hade kommit för vädert var så dåligt, så vi tittade på Avatar istället. Väldigt bra den med! Såg dock inte slutet för jag somnade, men jag har redan sett filmen så jag vet hur den går och slutar. :P Tack så mycket kära syster <3


Tack vare syrran så har jag fått lite julkänsla och lyssnade tom på julsånger innan idag. Jag har köpt och slagit in julklappar idag också, hoppas folk gillar dom! Den till mig och Paul kommer jag iallafall gilla, hahaha!

   Nu har jag till bror, lillasyster och Evelina kvar bara, ja och pappa oxå, men vet ej vad man kan köpa till dem...


Jag klippte Pauls föräldrar idag också, snällt att jag fick mer än vad jag begärde av dem, väldigt generöst! Och efter det gjorde jag lite zumba som paul fixat till mig. Haha fy vad jag är duktig asså! Får ta och träna lite mer på det innan Paul får se mig göra det haha.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men kanske ta och läsa eller titta på tv, beroende på hur trött jag känner mig, har inte känt efter än! Jag har dock, nog, tagit ett beslut idag som jag får prata med Paul om när han kommer tillbaka så får vi se hur jag görangående det.


Nej nu får ni inte höra av mig förrän imorgon, och då kan jag kanske berätta lite mer ingående om jag blivit bättre på Zumba efter andra gången (som vissa jag känner brukar vara när han gör saker en andra gång). God natt alla trötta!


Love
Kerstin



Av Kerstin Johansson - 5 december 2010 16:34

Ja som alla vet så finns det flera olika sorters kärlek. Jag har en stor kärlek till min familj, den är något av de som betyder mest för mig. Utan min familj, alla som inkluderas i den, vet jag inte vad jag gjort. Var och en betyder något speciellt för mig. De är olika allihopa men det är olikheterna som man också älskar. Jag älskar alla för den dem är, men eller utan sina "fel". Alla är inte perfekta! Kärlek till familjen är för mig respekt och omtycke för familjemedlemmarna och alla älska varandra utan att vilja ha något i gengäld. Att bry sig om, stötta och jag kan helt inte klara mig utan min familj och jag hoppas dom vet det!


Kärlek till vänner är att man kan skratta, gråta och bråka tillsammans. Bråk tillhör kärlek också, utan bråk så vet man inte att man tycker om och bryr sig om varandra. Man måste kunna känna förtroende för sina vänner. Vänskapskärlek är också när man kan ge och ta, och då menar jag inte saker eller uttnyttja på annat sätt, utan finnas där för varandra på båda hållen. Jag har stor kärlek till mina vänner och utan dom hade jag inte heller klarat mig, de är underbara! Jag hoppas även att de vet det, och att jag finns här, no matter what!


Kärlek till sin pojk- eller flickvän är också en sorts kärlek. Så klart att man har sexuellt umgänge, man är samspelt med personen på en annan nivå än för alla andra människor. Jag kan berätta om min kärlek, för mig är min kärlek när det pirrar i kroppen så fort man ser personen, att hela kroppen fylls av glädje. Allt gott i världen är kärlek för mig, omtanke, lycka, ömhet,glädje, trygghet. Det är också ett behov, ett behov att känna sig värd mycket mer än allt annat i hela världen. Ett behov att alltid finnas nära varandra. Det är avårt att sätta ord på kärlek, kärlek används mycket som en känsla men egentligen är det ett samlingsord för, ja allt som det betyder.


Jag kan berätta att jag pratade med Paul över msn precis så kände jag en känsla av att jag nästan skulle kunna sprängas, det skulle jag vilja säga att kärlek är. När man känner kärlek så får man så många känslor inom sig att man är så full att man kan spricka mitt itu! Jag kände sådan kärlek att jag till och med börja gråta! Men det var nog mest för att jag saknar honom också :P


  


Nu vet jag inte mer vad jag ska säga om kärlek, ämnet kommer säkert komma upp i fler inlägg så har jag missat något nu så kommer det säkert senare!


Till alla er, vänner och familj, Jag älskar er och finns här för er om ni behöver det!


Love
Kerstin


"Haec satis sunt dicta nobis" - Jag har sagt nog om detta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards