Alla inlägg den 3 december 2010

Av Kerstin Johansson - 3 december 2010 20:59

Ja, då sitter jag här, är inne på Fb, tittar på Idol och läser en bok. Allt på samma gång. Vilken fredagkväll va?


När det gäller Idol, fan det tar snart slut. Vad ska man göra resterande fredagskvällar? Vad gjorde man innan Idol? Jag tror att det blir Jay och Olle som står i Final nästa fredag. Jag tycker Minnahs röst är för gäll, låter som att hon har ont någonstans. Eller, hur tycker ni?


När det gäller Fb, det är bara för mycket! När man pratar med någon på stan "visste du att..?" "Ja, jag läste det på fb". Har folk inget liv eller?? Haha, har jag inget liv??! Ne just nu har jag inte det, men det ska bli ändring på banne mig! Fast, inte kommer jag ge upp fb, nehe icke sa jag, det är alldeles för kul! ; P


När det gäller boken, jag vet vad jag önskar mig till jul, en kamera! Haha :P Och jag som inte tycker om julen längre, har jag då rätt att önska mig julklappar eller det är bara själviskt? Jag menar jag vill ju ha saker, men jag tycker inte om att köpa saker till andra, mina julklappar uppskattas aldrig. Jag tycker om julen egentligen, snön ute i det kalla med alla tända ljus och julbelysningen. Att man träffar familjen, äter god mat tillsammans och upskattar varandras sällskap. Skratt och glädje med de man älskar. Men det känns som att sådant bara är en önskejul. Man får aldrig den känslan som man tror att de får som firar den på tv, om ni förstår hur jag menar.


Nej nu orkar jag inte längre, och dessutom har min älskling kommit in på msn nu så nu ska vi prata! :D


Love
Kerstin


Av Kerstin Johansson - 3 december 2010 16:56

Det är svårt för mig att skriva om mina föräldrar så därför väljer jag att hoppa över det ämnet och skriver istället ett vanligt inlägg.


Jag har varit sjuk sedan lördags men börjar äntligen bli friskare. Jag har för det mesta bara legat hemma och sovit eller varit inne på internet denna veckan. Paul är bortrest vilket betyder att jag är helt själv hemma, min enda kontakt till omvärlden är genom facebook! Jag har suttis hemma och tittat på filmer och läst böcker, och jag måste säga att jag håller sakta på att bli galen känns det som. Jag sover inte inne i sängen pga ångest, utan sover istället i vardagsrummet på soffan.

   Kanske har jag en liten släng av dålig dag, eller beror det bara av ren tristess som jag sitter här och tänker och skriver?

   Jag tittade precis på en film, Hitler - the rise of evil. Den var lite deprimerande så kanske är därför jag känner mig nere också? Jag sitter och funderar på så många saker, men så fort jag ska skriva ner det eller prata om det så blir det bara blaha av det!

   Min vän Sophia ska jag passa på att gratulera förresten. Hon fyllde arton igår och ska ha födelsedagfest idag. Grattis stumpan! Tyvärr kan jag så klart inte komma för att jag varit sjuk, men tro mig, jag hade gärna velat vara var som helst utom här!

   Men nej, nu vill jag inte ha en massa deprimerat skit här så jag ska ta och skriva om lite glada saker istället, saker som jag ser fram emot! Pauls bror, Christoffer och hans flickvän ska snart ha bebis. Den kan komma när som nu! Men det är väl fler än jag som längtar, eller hur Yohanna? ;)  Och min kompis Emma ska också snart ha barn, kanske nu, men det är inte beräknat förrän om..e det tre veckor?? Rätta mig om jag har fel Emma!  Och sen kommer Paul hem om en vecka och tre dagar, så det är bara att suck it up och gilla läget!


Nej nu ska jag ta och se om Paul är inloggad på msn, annars får jag väl se om det finns något annat att göra. Kanske baka? Eller sätta sig i ett varmt bad med en bra bok?


Ha en trevlig fredagskväll i vilket fall som helst kära vänner!


Love
Kerstin


"Aliena vitia oculis videmus, nostra (vitia) in tergo (habemus)" - Vi ser felet i andras ögon,

vi har våra egna fel på ryggen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Kerstin och jag är född 1992. Jag bor med min pojkvän i Trelleborg och hans dotter bor hos oss varannan vecka. Jag är en nyexaminerad student som nu har stigit in i arbetsvärlden. Här i min blogg kommer du få läsa allt möjligt i mitt liv, och

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards